Sprawozdanie Finansowe w formacie xml podpisujemy na stronie: https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER
W przypadku Zarządu wieloosobowego podpisy należy nanieść na tym samym pliku. Plik najpierw podpisuje pierwsza osoba. Następnie podpisany plik podpisuje kolejna uprawniona osoba.
Krok 1.
Wybieramy z dysku plik sprawozdania, który chcemy podpisać przy użyciu Profilu Zaufanego
Krok 2.
Otrzymujemy komunikat o tym czy plik został prawidłowo dodany. Następnie klikamy „podpisz”
Krok 3
Logujemy się do Profilu Zaufanego. Jeżeli rejestrowaliśmy Profil Zaufany poprzez „login i hasło” korzystamy z opcji po lewej stronie, jeżeli rejestrowaliśmy Profil Zaufany poprzez bankowość elektroniczną klikamy w odpowiednią ikonkę banku po prawej stronie.
Krok 4
Podpisujemy plik przy użyciu profilu zaufanego w bankowości elektronicznej lub poprzez konto gov.pl. Ten krok jest indywidualnie prezentowany w zależności od strony internetowej banku. Przedstawiony obraz prezentuje logowanie poprzez konto na gov.pl. W bankowości elektronicznej proszę przejść wszystkie etapy: logowania, naniesienia podpisu oraz wylogowania. System automatycznie powinien przekierować Państwa do następnego etapu. Proszę nie zamykać okna przeglądarki.
Krok 5
Podpisany plik należy pobrać klikając w „pobierz”. Zapisujemy podpisany plik na dysku lokalnym. Radzimy aby zapisać plik bez zmiany nazwy oraz w innym miejscu na dysku. Gdy zapiszemy plik w tym samym miejscu system zmieni nazwę przyporządkowując numer np. Sprawozdanie Finansowe(1). Są przypadki, że tak mała zmiana powoduje nieprawidłowości w późniejszej wysyłce sprawozdania do KRS. To wszystko!