14.06.21

Podpisanie sprawozdania finansowego Profilem Zaufanym w 5 krokach.

 

Sprawozdanie Finansowe w formacie xml podpisujemy na stronie: https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER

W przypadku Zarządu wieloosobowego podpisy należy nanieść na tym samym pliku. Plik najpierw podpisuje pierwsza osoba. Następnie podpisany plik podpisuje kolejna uprawniona osoba.

Krok 1.

Wybieramy z dysku plik sprawozdania, który chcemy podpisać przy użyciu Profilu Zaufanego

Krok 2.

Otrzymujemy komunikat o tym czy plik został prawidłowo dodany. Następnie klikamy „podpisz”

Krok 3

Logujemy się do Profilu Zaufanego. Jeżeli rejestrowaliśmy Profil Zaufany poprzez „login i hasło” korzystamy z opcji po lewej stronie, jeżeli rejestrowaliśmy Profil Zaufany poprzez bankowość elektroniczną klikamy w odpowiednią ikonkę banku po prawej stronie.

Krok 4

Podpisujemy plik przy użyciu profilu zaufanego w bankowości elektronicznej lub poprzez konto gov.pl. Ten krok jest indywidualnie prezentowany w zależności od strony internetowej banku. Przedstawiony obraz prezentuje logowanie poprzez konto na gov.pl.  W bankowości elektronicznej proszę przejść wszystkie etapy: logowania, naniesienia podpisu oraz wylogowania. System automatycznie powinien przekierować Państwa do następnego etapu. Proszę nie zamykać okna przeglądarki.

 

Krok 5

Podpisany plik należy pobrać klikając w „pobierz”. Zapisujemy podpisany plik na dysku lokalnym. Radzimy aby zapisać plik bez zmiany nazwy oraz w innym miejscu na dysku. Gdy zapiszemy plik w tym samym miejscu system zmieni nazwę przyporządkowując numer np. Sprawozdanie Finansowe(1). Są przypadki, że tak mała zmiana powoduje nieprawidłowości w późniejszej wysyłce sprawozdania do KRS.  To wszystko!

26.05.21

Zapłaciłeś podatek po terminie? Złóż czynny żal przez e-Urząd Skarbowy

Podatnik, który popełnił czyn zabroniony, np. zapłacił podatek po terminie, może uniknąć odpowiedzialności karno-skarbowej składając w Urzędzie Skarbowym  „czynny żal”.  Platforma Ministerstwa Finansów  https://urzadskarbowy.gov.pl/  pozwala na szybkie załatwienie wielu spraw podatkowych.

Są różne możliwości zalogowania się w serwisie:

1. Z użyciem profilu zaufanego/bankowości elektronicznej
2. Z użyciem e-dowodu osobistego
3. Za pośrednictwem aplikacji mObywatel

KROK 1. Wybieramy spośród dostępnych usług opcję „Złóż dokument”

KROK 2. Wybieramy spośród dostępnych dokumentów „Zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego ( czynny żal)”

 

KROK 3. Wypełniamy poszczególne pozycje klikając w opcje po prawej stronie.

Wskazujemy w nich  Urząd Skarbowy do którego składamy zawiadomienie, podajemy swoje dane wraz z nr NIP/PESEL oraz krótko wyjaśniamy okoliczności powstania czynu zabronionego wraz z przyczyną zaistnienia. W opcji „informacje o zawiadomieniu” znajduje się okienko do oznaczenia czy „uszczuplona należność” została już uregulowana.

KROK 4. Wysyłamy pismo do Urzędu Skarbowego klikając w opcję „Wyślij”

18.01.18

JPK VAT dla mikroprzedsiębiorców od 2018 roku

Od 1 stycznia 2018 r. ok. 1,6 mln mikroprzedsiębiorców dołączy do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją jako JPK_VAT. Duże przedsiębiorstwa wysyłają JPK_VAT od 1 lipca 2016 r., a małe i średnie od 1 stycznia 2017 r.

„Chcemy stale polepszać sytuację przedsiębiorców i wzmacniać uczciwą konkurencję. Temu służy także rozszerzenie stosowania JPK na mikrofirmy. Pomoże im to w eliminowaniu nieuczciwych kontrahentów, porządkowaniu ewidencji i ograniczy liczbę kontroli ze strony służb skarbowych” – podkreślił wiceminister finansów, zastępca szefa KAS Paweł Cybulski podczas konferencji pt. „Korzyści dla przedsiębiorców z wprowadzenia JPK”, która odbyła się 4 października 2017 r. w Ministerstwie Finansów.

Testowa wysyłka JPK_VAT

Resort finansów zachęca do testowego składania JPK_VAT już teraz.

„Chcemy by mikroprzedsiębiorcy już teraz nauczyli się przesyłać plik JPK. Dzięki temu otrzymają szybszy zwrot podatku – zamiast 60 dni będzie to nawet 25 dni. Dotyczy to rozliczeń za październik, listopad i grudzień 2017 r. Przygotują się wcześniej i sprawdzą, czy ich rozliczenie jest poprawne” – wyjaśnił wiceminister Cybulski.

Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów w wypełnianiu nowego obowiązku. Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie), która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać (w tym jak założyć bezpłatny profil zaufany eGo) i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.

Kampania informacyjna o JPK_VAT

Ministerstwo Finansów wraz z Krajowa Administracją Skarbowa przygotowały szeroko zakrojoną kampanię informacyjna nt. JPK VAT. Oprócz standardowych działań: plakatów, ulotek, listów i szkoleń dla przedsiębiorców, które przeprowadzą specjalnie przeszkoleni pracownicy administracji skarbowej, podjęto współpracę z wieloma instytucjami i urzędami, których interesariuszami są mikroprzedsiębiorcy.

„Przez najbliższe miesiące resort finansów wesprą komunikacyjnie m.in. Ministerstwo Rozwoju (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i biznes.gov.pl), a także Ministerstwo Cyfryzacji, ZUS, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz banki, np. PKO BP i mBank” – wyjaśnił rzecznik MF, dyrektor Biura Komunikacji i Promocji Łukasz Świerżewski.

W listopadzie ruszy szerokozasięgowa kampania w TV, radio i internecie. Zainteresowani będą też mogli korzystać z dedykowanej infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i uzyskać informacje w urzędach skarbowych. „Jesteśmy przekonani, że dotrzemy z informacją do wszystkich mikroprzedsiębiorców” – dodał Łukasz Świerżewski.

Czym jest JPK_VAT

JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, nawet jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie.

„JPK_VAT to nic innego, tylko dokładne dane, odzwierciedlające ewidencję zakupu i sprzedaży, którą do tej pory podatnicy mają prowadzić w formie papierowej bądź elektronicznej, aby złożyć prawidłową deklarację VAT. To przełożenie ewidencji na pewien schemat, który funkcjonuje wśród wszystkich podatników w jednolity sposób”
Więcej informacji

www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie) oraz Krajowa Informacja Skarbowa 801 055 055, 22 330 03 30.

Źródło MF

16.01.17

Korzyści Pakietu Standard +

Zapraszamy do skorzystania z pakietu Standard +
który sprawia że przekazywanie dokumentów do biura staje się proste
i bez wychodzenia z domu. Dostęp do „Panelu klienta” umożliwia naszym
klientom wystawianie faktur, które automatycznie trafiają do naszego biura.
Dokumenty kosztowe mogą Państwo przekazać online. Wystarczy skan
lub zdjęcie. Bez dodatkowych aplikacji oraz poprzez smartfona.
Panel klienta to także doskonałe narzędzie do zarządzania płatnościami
oraz wysyłania przypomnień do klientów.

Skontaktuj się z nami:
56 655-18-67
lub użyj formularza kontaktowego

Skontaktuj się z nami



Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".